loading...
مشاوره درسی
سحر کاظمی بازدید : 31 سه شنبه 07 مرداد 1399 نظرات (0)

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری که تمام‌وقت، یک سال تحصیلی، خود را برای کنکور آماده می‌کردند، برگزاری آزمون و رهایی از بلاتکلیفی این رقابت سرنوشت‌ساز را خواستار هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کرونا و ضربات جدی این ویروس منحوس، به ‌سلامت، اقتصاد، آموزش و تعاملات اجتماعی مردم ایران، غیرقابل‌انکار است که هرکدام درجای خود باید موردبحث و بررسی قرار بگیرد، در این میان آموزش و ممنوعیت تجمعات دانشجویی و دانش‌آموزی، منجر به تحولات عمیقی در سال تحصیلی جاری شد که با توجه به آن نظام آموزشی کشور فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است.

 

در کنار همه این فراز و نشیب‌ها و گذراندن امتحانات مجازی یازده پایه و حضوری پایه دوازدهم، دغدغه امروز خانواده‌ها، برگزاری آزمون سراسری و درخواست برخی‌ها برای تعویق این آزمون به امید فروکش کردن شیب این ویروس منحوس و جلوگیری از خطر احتمالی کرونا می‌باشد.بررسی کارنامه های کنکور رشته انسانی

 

البته بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری که تمام‌وقت، یک سال تحصیلی، خود را برای کنکور آماده می‌کردند، برگزاری آزمون و رهایی از بلاتکلیفی این رقابت سرنوشت‌ساز را خواستار بوده و بسیاری از دانش آموزان نیز به دلیل نگرانی از شیوع این ویروس و خطر احتمالی از بیماری به جهت فرایند برگزاری و اجتماع داوطلبان، خواستار تعویق این آزمون سراسری هستند.

 

با توجه به نظر سازمان سنجش مبنی بر برگزاری آزمون به جهت زمان‌بندی خاص پذیرفته‌شدگان و زمان ثبت‌نام برای آغاز سال تحصیلی جدید، نگرانی‌هایی، خانواده‌های داوطلبان را مضطرب کرده است بنابراین، برای پاسخ به دغدغه داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ به سراغ برخی از نمایندگان مجلس رفته و نظر آنان را جویا شدیم.

 

برگزاری یا تعویق کنکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دیدارهای مختلف اعضای این کمیسیون با سازمان سنجش و وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر علوم اظهار کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکور دو دسته بوده، عده‌ای خواهان برگزاری کنکور و عده‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا خواهان تعویق آن هستند، تعویق یا برگزاری کنکور به‌شرط نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

 

محمدرضا احمدی با بیان اینکه تا این لحظه نظر مجلس و سازمان سنجش به برگزاری آزمون به‌شرط رعایت کامل پروتکل بهداشتی بوده است، گفت: برگزاری یا تعویق آن به منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است، البته در صورت برگزاری نیز پروتکل‌هایی توسط این ستاد در نظر گرفته می‌شود که برای برگزارکنندگان این آزمون سراسری لازم‌الاجراست.

 

تصمیمات مجلس بر اساس مصالح عمومی جامعه

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص با تأکید بر اینکه مجلس پیگیر مطالبات دانش آموزان در برگزاری یا تعویق کنکور است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات در بحث کنکور، تصمیمات لازم را می‌گیرند لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم که نگران نباشند.

 

سید علی آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به پروتکل بهداشتی در برگزاری این آزمون طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مجلس پیگیر خواسته داوطلبان خواهد بود و تصمیمات خود را بر اساس مصالح عمومی جامعه خواهد گرفت.

 

نحوه برگزاری کنکور مورد تأکید است

بررسی کارنامه های کنکور رشته تجربی

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه کنکور نمی‌تواند تغییر کند چراکه در فرایند پذیرفته شدن دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: در خصوص برگزاری این آزمون و چگونه برگزار شدن آن، به فرض مثال در چند روز یا به شکل‌های دیگر می‌تواند موردبحث قرار بگیرد تا نگرانی خانواده‌ها از این حیث کم شود.

 

جبار کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری گفت: باید با اتخاذ تدابیر خاص بحث‌های مربوط به آموزش عالی جمع شده و بیش از این خاطر داوطلبان و خانواده‌های آنان مکدر نشود.

 

توجه به مصالح عمومی و سلامت جامعه

بررسی کارنامه های کنکور رشته ریاضی

به گزارش فارس، با توجه به برگزاری کنکور سراسری، لزوم توجه به مصالح عمومی و سلامت جامعه یکی از نکاتی است که برگزارکنندگان کنکور باید بیش‌ازپیش به آن توجه کنند، اگرچه بسیار از دانش آموزان خواستار برگزاری کنکور بوده اما هستند بسیاری از دانش‌آموزانی که یک سال تمام‌وقت خود را برای آمادگی در رقابت کنکور گذاشته و این تعویق‌های پی‌درپی آنان را کلافه و سردرگم کرده است، لذا اتخاذ تدابیر خاص برای هرگونه تصمیم در این روزهای کرونایی که هم سلامت و هم سرنوشت آینده داوطلبان را در بربگیرد، بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 564
  • بازدید سال : 9,966
  • بازدید کلی : 27,818