loading...
مشاوره درسی
سحر کاظمی بازدید : 30 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

ه گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز‌های گذشته روز‌های خاصی برای کنکوری‌های امسال بود، چرا که با اعلام نتایج کنکور 92 برخی از کنکوری‌ها خوشحال و برخی از کنکوری‌ها نیز از اعلام نتایج کنکور ناراحت شده‌اند، برخی از افراد با شرکت در کلاس‌های کنکور و برخی نیز با سعی و تلاش خود در آزمون کنکور مؤفق شده‌اند، برخی از دانش‌آموزان برای مؤفقیت در کنکور سراسر از پشتکار فراوانی برخوردار هستند و با نا‌امید نشدن خود در این عرصه به نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنند و سبب افتخار خود و خانواده‌های خود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، دانش‌آموزان اصفهانی نیز هر  ساله با مؤفقیت در عرصه کنکور سبب افتخار‌آفرینی خود و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در سطح کشور می‌شوند، به دنبال این موضوع خبرنگار فارس به گفت‌و‌گوی تفصیلی با برترین‌های کنکور امسال پرداخته است.

انتخاب رشته کنکور

سید محمدجواد موسوی‌مبارکه یکی از برترین‌های کنکور امسال در استان اصفهان است که فارس نسبت به گفت‌و‌گوی تفصیلی با این دانش‌آموز نمونه و برتر استان اقدام کرده است.

 

فارس: لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

 

موسوی‌مبارکه: سید محمدجواد موسوی مبارکه متولد سال 1373 و از دبیرستان شاهد شهید چمران شهرستان مبارکه و تک فرزند هستم و در کنکور سراسری امسال رتبه سوم کنکور ریاضی را به دست آورده‌ام.

 

فارس: آیا در سال‌های گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید؟

 

موسوی‌مبارکه: خیر، امسال برای نخستین بار برای موفقیت در کنکور سراسری با سایر دانش‌آموزان موجود در سطح کشور در کنکور علوم ریاضی به رقابت پرداخته‌ام.

 

فارس: مهم‌ترین دلایل موفقیت شما در کنکور سراسری چیست؟

 

موسوی‌مبارکه: توکل به خدا، تلاش بسیار زیاد، خود‌باوری، درس خواندن مستمر و حمایت‌های خانواده مهم‌ترین دلایل موفقیتم در آزمون کنکور بوده است.

 

فارس: نحوه برگزاری کنکور امسال از نظر شما به چه صورت بوده است؟

 

موسوی‌مبارکه: کنکور سال 1392 از نظر سطح سئوالات نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر بوده است، اما با تلاش و پشتکار سد کنکور را شکستم.

 

فارس: بالا‌ترین نمره شما در دروس عمومی و تخصصی به چه دروسی اختصاص داشته است؟

 

موسوی‌مبارکه: درس عربی را 100 درصد، شیمی 96 درصد و فیزیک نیز 94 درصد زده‌ام.

تاثیر اولویت در انتخاب رشته

فارس: در زمان آزمون کنکور زمان را به چه صورت مدیریت کرده‌اید؟

 

موسوی‌مبارکه: شرکت ‌کنندگان در آزمون کنکور باید در زمان شرکت در آزمون‌های آزمایشی باید زمان را مدیریت کنند و من به این دلیل در زمان کنکور سراسری زمان را به صورت ویژه و مناسب مدیریت کرده‌ام.

 

فارس: آیا در زمان برگزاری کنکور با محدودیت زمانی مواجه نشده‌اید؟

 

موسوی‌مبارکه: خیر، از چهار ساعت و 10 دقیقه زمان کنکور به صورت کامل استفاده کرده‌ام و با هیچ محدودیت زمانی مواجه نشدم.

 

فارس: خانواده را به چه میزان در راستای موفقیت خود در کنکور موثر می‌دانید؟

 

موسوی‌مبارکه: حمایت‌های واقعی پدر و مادرم یکی از عوامل موفقیتم در کنکور بوده و پدر و مادرم تمام شرایط لازم را برای بهتر درس خواندن من برای کنکور فراهم کردند.

 

فارس: پدر و مادرتان به چه میزان برای شرکت و موفقیت شما در کنکور سراسر به شما روحیه و امید داده‌اند؟

 

موسوی‌مبارکه: پدر و مادرم با ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانه انگیزه‌هایم را برای موفقیت در کنکور بیشتر کردند و حتی در روز‌های آخر به من گفتند که اگر بر سر جلسه کنکور نیز نروی، ناراحت نمی‌شویم، چرا که سعی و تلاش تو طی یک سال گذشته به ما ثابت شده است.

 

فارس: آیا برای موفقیت در کنکور از کلاس‌های فوق برنامه استفاده کرده‌اید؟

 

موسوی‌مبارکه: خیر از هیچ کلاسی استفاده نکردم و تنها از آموزش‌های مدرسه برای ارتقای سطح علمی خود به منظور موفقیت در کنکور استفاده کرده‌ام.

 

فارس: آیا آزمون‌های آزمایشی نقشی در موفقیت افراد در کنکور سراسری دارد؟

 

موسوی‌مبارکه: بله، من پیش از برگزاری آزمون سراسری در 26 مرحله آزمون آزمایشی شرکت کرده‌ام و شرکت در این آزمون‌ها دانش‌آموزان را برای حضور در عرصه کنکور سراسری آماده‌تر می‌کند.

 

فارس: روزانه چند ساعت برای کنکور درس می‌خواندید؟

ترتیب رشته ها در انتخاب رشته

موسوی‌مبارکه: در ابتدای فصل تابستان روزانه حداقل پنج ساعت درس می‌خواندم، اما با شیب ملایم درس خواندن خود را در ماه پایانی به روزی 10 ساعت رساندم.

 

فارس: آیا در زمان کنکور استرس داشتید؟

 

موسوی‌مبارکه: خیر، تنها در زمان کنکور از حالت جسمی خوبی برخوردار نبودم و یک نوع مسمومیت در من ایجاد شده بود.

 

فارس: پس از اعلام نتایج کنکور به شما چه حس و حالی داشتید؟

 

موسوی‌مبارکه: حس و حال خوبی داشتم، ساعت سه بعد از ظهر بود که از سازمان سنجش با من تماس گرفته شد و من در این ساعت خواب بودم که پس از شنیدن خبر قبولی‌ام در کنکور به میزان بسیاری خوشحال شدم و خواب از سرم پرید.

 

فارس: پدر و مادر شما پس از اعلام نتایج کنکور چه حس و حالی داشتند؟

 

موسوی‌مبارکه: خانواده‌ام از موفقیتم بسیار خوشحال شدند و تمام شهرستان مبارکه نیز از این موفقیت خوشحال شدند و در هر کجایی که با من مواجه می‌شوند به دلیل موفقیتم در کنکور به من تبریک می‌گویند.

 

فارس: توصیه شما به دانش‌آموزان پشت کنکوری چیست؟

 

موسوی‌مبارکه: تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها مانند کنکور است و دانش‌آموزان باید برای موفقیت در عرصه کنکور هدف داشته باشند و با هدف به سمت جلو حرکت کنند.

 

فارس: آیا برای انتخاب رشته خود تصمیم گرفته‌اید؟

زیرگروه در انتخاب رشته چیست

موسوی‌مبارکه: هنوز تصمیم قاطعی در این زمینه نگرفته‌ام، اما تحصیل در رشته مهندسی برق به عنوان یکی از رشته‌های انتخابی‌ام است.

 

منبع فارس نیوز

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 9,440
  • بازدید کلی : 27,292